Teaching in a pandemic context
Keywords:
Aprendizagem, Coronavírus (COVID-19), Pandemia, Distanciamento social, Educação, Ensino a distância, Prática de ensino, Tecnologia digitalSynopsis
Composed of six chapters, the work brings the perspective of different authors, from different institutions, who think across the topic. Such thematic complexity is outlined in objective narratives constructed by the authors, which provide the reader with moments of reflection and re-signification of the multiple potentialities of work aimed at rethinking teaching practices and the entire teaching-learning process. From the methodologies, to the technologies that are currently involved in the process.
Chapters
-
Virtualizando as competências de Clio:metodologias ativas e experiências de ensino de História em período pandêmico
-
Ensino remoto no contexto pandêmico:reinvenções docentes
-
Economia e Finanças:a educação financeira do presencial ao ensino por meio remoto
-
Aula particular em tempo de pandemia:alfabetização
-
Práticas de observação aplicadas ao ensino remoto emergencial:primeiras considerações
-
Nos vemos na tela! A experiência de ensinar Libras para ouvintes a partir das metodologias ativas
Downloads
Published
May 26, 2021
Categories
Copyright (c) 2021 Editora Vecher
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.